Tworzenie artykułów na portalu Piecchlebowy.pl.

Publikowanie artykułów na portalu Piecchlebowy.pl  jest bardzo proste. W odpowiednim wątku na Forum wystarczy zasygnalizować chęć opisania budowy swojego pieca, lub zamiar podzielenia się z czytelnikami ulubionym przepisem. Administrator przygotuje szablon, który będzie widoczny po zalogowaniu się, w oknie "Artykuły niepublikowane".  Klikamy w niego i po otwarciu przechodzimy na zakładkę "Edytuj". Naszym oczom ukaże się łatwy w obsłudze edytor z ikonkami, pozwalający wprowadzać tekst i dodawać zdjęcia.

Edytor artykułu

Na wstępie, w polu "Tytuł" powinniśmy zmienić nazwę artykułu. Następnie klikamy  "Edycja podsumowania", tuż obok napisu Treść. W oknie które się pojawi wpisujemy kilka zdań,  będących streszczeniem naszego artykułu. Informacje te zostaną wyświetlone na stronie głównej portalu w kategorii Nowości. Teraz możemy już wpisywać treść. Dobrą praktyką jest okresowe zapisywanie tekstu w miarę postępu prac, aby przypadkowo go nie utracić. Gotowy artykuł możemy obejrzeć klikając "Podgląd". Powrót do edycji następuje po wciśnięciu przycisku znajdującego się na samej górze strony.
Dłuższe artykuły najlepiej przygotować wcześniej w Notatniku na swoim komputerze, a później wkleić je w okno edytora.

Jedynym elementem formularza, którego Użytkownik nie powinien modyfikować jest pole Tagi.
 

Umieszczanie zdjęć.

Aby dodać zdjęcie, umieszczamy kursor w wybranym miejscu naszego artykułu i klikamy ikonkę obrazka w górnym pasku edytora. Po chwili otworzy się okno,  za pomocą którego wybieramy plik znajdujący się na naszym komputerze. Jeśli rozmiar zdjęcia jest większy niż 800x600 pikseli nie musimy się przejmować, gdyż zostanie ono automatycznie zmniejszone. W polu "Wyrównaj" najlepiej zaznaczyć "brak". Należy też pamiętać o wpisaniu w pole "tekst alternatywny" krótkiej informacji o treści zdjęcia. W razie jego braku obrazek nie zostanie zaakceptowany.
 

Dodawanie obrazka tytułowego i tworzenie galerii zdjęć.

Prezentacja naszego artykułu na stronie głównej portalu będzie wyglądała dużo lepiej gdy dodamy "obrazek tytułowy".  W tym celu w polu o tej samej nazwie wystarczy kliknąć "Wybierz plik". Znów otworzy się okno, za pomocą którego wybieramy zdjęcie na naszym komputerze. Po jego załadowaniu obowiązkowo wpisujemy jeszcze tekst alternatywny, czyli krótki opis obrazka.

Edycja artykułu

Pod naszym artykułem możemy jeszcze umieścić małą galerię zdjęć. Będzie ona widoczna w postaci miniaturek. Kliknięcie na którąkolwiek spowoduje wyświetlenie zdjęcia w większym formacie na środku ekranu.
Dodawanie zdjęć do galerii wygląda dokładnie tak samo jak wybór obrazka tytułowego, z tą różnicą, że maksymalna liczba plików wynosi 25. 

 

Po kliknięciu "Zapisz" (na samym dole strony) nasz tekst zostanie zachowany. Administrator umieści go w odpowiedniej kategorii i od tej chwili stanie się on widoczny dla innych użytkowników serwisu. 
Autor może w każdej chwili zmienić treść artykułu lub uzupełnić go o nowe informacje. W tym celu wystarczy odszukać go na stronie i po otwarciu przejść na zakładkę "Edytuj".  
Skorzystanie z zakładki "Usuń" umożliwia całkowite skasowanie wpisu. Z tej funkcji należy korzystać rozważnie, gdyż jej działania nie można odwrócić.